22 Şubat 2011 Salı

ÖZEL (ÖZGÜL) ÖĞRENME BOZUKLUKLARI

ÖZEL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI
* Disgrafi, (yazı)Disleksi, (okuma)Diskalkulum 8matematik) olarak üçe ayrılır.
* Okul öncesi ve çoğunlukla ilkokul birinci sınıfta ortaya çıkar. (mat., okuma-yazma vs.)
* Özürleri belli olmadığı için normal karşılanır ve başka türlü etiketlenir. Dolayısıyla bu çocuklar görevden kaçar. Sözel olarak duyduğumuz "Ben aptalım"
* Kendi dikkatlerinitoplayamadıkları için, olumsuz anlamda ya öğretmenin ya da arkadaşlarının dikkatini çekmeye çalışırlar.
* Aileler çoğunlukla kabul zorluğu çekerler, yavaş yavaş ikna edilmeleri gerekir.
* Normal ve normalüstü zekalı çocuklarda görülür. "Özel öğrenme güçlüğü" olarak ayırt edilir. Zekayla ilgisi yoktur.
* Psişik hastalığı,duyusal özrü olmamalı, sadece okuma, yazma, dinleme de sorunlar yaşıyor olmalıdır ve eğitim görmeleri gerekir.
* Nöropsikolojik açıdan bakılırsa, sağ ve sol lob'un biribirleriyle denge sağlayamamasından kaynaklanır. Korpossum, iki lob arasındaki dengeyi sağlayan bir köprüdür. Okuma her iki lob'un da çalışması gereken bir eylemdir. (Frontal)
* Genetik, kalıtımsal olabilir. Birinci derecede akraabalarda görülür. 15 no'lu kromozomdan kaynaklandığı söylenir. Ekstra X kromozom neden olur.
* Erken yaşta tespit edilirse, sorun daha çabuk ortadan kalkar. 10 yaşına kadar eğitilebilir. 10 yaşından sonra çalışmak daha güç olabilir.
* Yapılan testlerde Hiperaktivitede 15 sınıdır. Hiperaktivitede performans-15, sözel +15, disleksi de performans +15 sözel -15 tir.

Duyu --> İşlem --> Depolama --> Çıktı

Duyu: Algılama sorunudur, kromozomdan kaynaklanır, artikülasyon problemleri görülür.
İşlem: Bilginin organize edilmesidir. Örneğin günleri, ayları sayamama
Depolama: Hafızaya alma
Çıktı: Bilginin kullanılması

Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler,

* göz takibi yapamaz
* satır takibi yapamaz
* hece atlar
* harf atlar
* aşağı doğru yazar
* tersten okur
* hece değiştirir
* kelimeler arasında boşluk yoktur
* konsantrasyon yoktur
* oryantasyon yoktur
* sözlü yönergelere uyamaz
* zaman-mekan sorunu vardır (unutma, kaybetme)
* matematik güçlükleri
* uyum bozuklukları

21 Şubat 2011 Pazartesi

Hayatınızı Renklendirin

Howard & Dorothy Sun "Hayatınızı Renklendirin" isimli kitapta renkler üzerine araştırmalarında insan zihnini etkileyebilen renklerin fizyolojik etkilerininde olduğunu iddia etmişler. İşte renklerin fizyolojik ve psikolojik etkileri...

KIRMIZI: Psikolojik olarak uyanık ve tetikte olmayı teşvik eder. Fizyolojik olarak kan basıncını attırır ve adrenalin salgılar.

TURUNCU: Psikolojik olarak neşeyi teşvik eder. Fizyolojik olarak sindirim sistemi ve metabolizmaya destek olur.

SARI: Psikolojik olarak olumluluk ve canlılık özellikleri vardır. Fizyolojik olarak sinirsel bozukluklara iyi gelir.

YEŞİL: Uyumlu ve dengeleyici psikolojik özelliklere sahiptir. Fizyolojik olarak kalp ve göğüs sorunlarını hafifletir.

TURKUAZ:Canlandırıcı ve serinletici psikolojik özellikleri bulunmaktadır. Fizyolojik olarak ağrı kesici özelliği vardır.

MAVİ: İnsan psikolojisi üzerinde barışçıl ve sakinleştirici etki gösterir. Fiziksel olarak kan basıncını düşürür, boğaz sorunlarını çözer.

MOR: İç bilinci teşvik eder. Fizyolojik olarak uykusuzluğa iyi gelir.

MAGENTA:Sevgi ve şefkat dolu bir renktir. Fiziksel olarak migren ve baş ağrılarını hafifletici etkisi bulunmaktadır.

9 Şubat 2011 Çarşamba

Dikkat Geliştirme Eğitimleri

Şubat-Mart 2011 aylarında, Çocuk
ve Genç Kliniğinde dikkat geliştirmeye yönelik grup çalışmaları
başlamıştır. Gruplar, okul öncesi dönemi çocukları ve okul dönemi
çocuklarını içermektedir ve çalışmalarının düzenlemeleri çocukların
yaşlarına ve beceri gelişim düzeylerine göre yapılmaktadır.

3 Şubat 2011 Perşembe

Yaşamı Kullanma Kılavuzu

**YAŞAMI KULLANMA KILAVUZU** 1 Size bir vücut verilecektir Onu beğenebilir ya da ondan nefret edebilirsiniz ancak kesin olan bir şey varsa o da ömrünüzün geri kalanı boyunca ona sahip olacağınızdır 2 Dersle...r öğreneceksiniz Yeryüzünde Yaşamak isimli tam zamanlı bir okula kaydoluyorsunuz Her kişi veya her olay birer Evrensel Öğretmen'dir 3 Hatalar yoktur yalnızca dersler vardır Büyümek bir deneyim sürecidir Başarı kadar yenilgiler de bu sürecin bir parçasıdır 4 Bir ders öğrenilene kadar tekrar edilir Bu ders ta ki siz öğrenene kadar size çeşitli biçimlerde anlatılır Ancak ondan sonra bir sonraki derse geçebilirsiniz 5 Eğer kolay dersleri öğrenemezseniz bu dersler giderek zorlaşırlar Dışsal sorunlar içsel durumunuzun kesin bir yansımasıdır İçsel engelleri ortadan kaldırdığınız zaman dış dünyanız değişir Acı evrenin sizin dikkatinizi çekme şeklidir 6 Davranışlarınız değiştiği zaman bir dersi öğrenmiş olduğunuzu anlarsınız Bilgelik egzersizdir Bir şeyin bir parçası hiç bir şeyin bir çoğundan daha iyidir 7 Buradan daha iyi bir orası yoktur Orası dediğiniz yer burası olduğu zaman gene buraya kıyasla daha iyiymiş gibi görünen bir orası olacaktır 8 Diğer insanlar yalnızca sizin aynanızdırlar Diğer bir kişinin bir yönü sizin kendinizde sevdiğiniz ya da nefret ettiğiniz bir yönünüzü yansıtmadıkça onu sevmeniz ya da ondan nefret etmeniz mümkün değildir 9 Yaşamınız size bağlıdır Yaşam size tuvali sunar resmi siz yaparsınız Yaşamınıza sahip çıkın yoksa başkası sahip çıkacaktır 10 Daima ne isterseniz onu alırsınız bilinçaltınız kendinize çektiğiniz enerjileri deneyimleri ve insanları doğrulukla belirler dolayısıyla ne istediğinizi bilmenin en güvenilir yolu neye sahip olduğunuzu görebilmektir Kurbanlar yoktur yalnızca öğrenciler vardır 11 Doğru ya da yanlış yoktur ama sonuçlar vardır Ahlaki yaklaşımların faydası olmaz Yargılamalar ise yalnızca davranış kalıplarını korumak içindir Yalnızca yapabildiğinizin en iyisini yapın 12 Cevaplar kendi içinizdedir Çocukların başkalarının rehberliğine ihtiyacı vardır; bizler ise olgunlaştıkça Ruhun Yasalarının yazılı olduğu kalbimize güveniriz Bildikleriniz duyduklarınızdan okuduklarınızdan ya da size söylenenlerden çok daha fazladır Yapmanız gereken yegane şey bakmak dinlemek ve güvenmektir 13 Tüm bunları unutacaksınız 14 Ne zaman arzu ederseniz hatırlayabilirsiniz Cherie Carter-Scott' un Life is a Game These are the Rules adlı kitabından alınmıştır.

nana mouskouri - a place in my heart